Zpět
Cincink poradna

Nesetkávejte se s kupujícími! Nemusíte …

16. 03. 2020
Jan Drozdek
3 čtení

Situace okolo šíření viru COVID-19 je bohužel velmi vážná. Stát zavádí tvrdá opatření, nikdo si nemůže být stoprocentně jist, že se nenakazí. Běžný život je výrazně omezen.

Připravte nemovitost na prodej tak, aby ji zájemce nemusel navštívit.
Připravte nemovitost na prodej tak, aby ji zájemce nemusel navštívit.

Nedílnou součástí prodeje nemovitosti jsou prohlídky. Zájemci chtějí dům, byt, chatu, ale i pozemek nebo jinou nemovitost vidět na vlastní oči. Kdo prodával ví, že než prodal, prošly jeho nemovitostí desítky lidí. Běžná prohlídka trvá minimálně 30 minut, účastní se nejčastěji dvojice, v případě domů a bytů celé rodiny.
Přicházet do blízkého kontaktu s lidmi je nyní velmi rizikové. Odborníci hovoří o social distancingu, tedy udržování bezpečné vzdálenosti od jiných lidí a naprostém omezení tělesného kontaktu s nimi (počínaje podáváním rukou při pozdravu), jako o základních pravidlech chování v této obtížné době. Zvát zájemce na prohlídky nemovitosti je tedy nyní mimořádně rizikové.

Překvapte zájemce, svou nemovitost nabízejte chytře, s prohlídkami vyčkejte

Díky technice, dostatku času a službám zdarma je možné nabízenou nemovitost prezentovat velmi efektivně i bez osobní prohlídky. Většina mobilních telefonů umí fotit i natáčet video, v téměř každém počítači je nainstalován software, kterým se dají fotografie a natočené záběry upravovat. Půdorys nebo texty lze snadno objednat prostřednictvím e-mailu nebo telefonu, bez nutnosti se s kýmkoli setkat.

Umožněte zájemci, aby se o nemovitosti vše dověděl a detailně si ji prohlédl, aniž by ji navštívil.

Fotky prodávají, ale nejsou samy …
Před focením vždy ukliďte. Foťte ve dne, nejlépe za slunečného počasí. Zachyťte všechny místnosti. Nezapomeňte na výhledy z oken. V případě bytů kupující zajímají také společné prostory, sklepy, výtahy, parkoviště. U domů se vyplatí vyfotit zahradu, plot, příjezdové cesty, ale také např. garáž, hospodářskou budovu. Samozřejmostí jsou u domu fotky sklepa a půdy. Vyfotit je vhodné také vše, co v nemovitosti zůstane a co bude kupující pravděpodobně užívat. Příkladem jsou kuchyňská linka, radiátory, vybavení koupelny nebo kotel na vytápění, krb, osvětlení, automatická garážová vrata apod.
Při focení zkrátka vycházejte z toho, že kupující potřebuje mít k dispozici vše, na co by se mohl v případě osobní prohlídky podívat fyzicky, na co by si mohl sáhnout. Každý kupující preferuje něco trochu jiného, proto foťte raději více než méně.
Poté, co fotky uložíte do počítače, je seřaďte tak, aby mely logickou návaznost. Kupujícímu tím usnadníte orientaci. Postupujte buď z venku dovnitř nebo z interiéru do exteriéru. Uvědomte si, že kupující vaši nemovitost nezná.

Půdorys, kóty, světové strany, půlka úspěchu …
Fotografie jsou klíčové. Pravou sílu však dostávají spolu s okótovaným půdorysem, na němž je vyznačena orientace nemovitosti vůči světovým stranám. Proč je půdorys důležitý?
Kupující jednoznačně uvidí dispozici nemovitosti. Zjistí, které pokoje jsou průchozí a které ne, přes kolik pokojů je balkon nebo lodžie, zda spolu sousedí wc, koupelna a kuchyně nebo jsou od sebe vzdáleny.
Orientace vůči světovým stranám pomůže při úvahách, kam umístit ložnici, dětský pokoj, obývák, pracovnu. Kóty přiblíží velikost jednotlivých místností, umožní naplánovat rozmístění nábytku. Při prodeji nemovitostí určených k rekonstrukci pomůže kupujícímu vyznačení nosných stěn.
Nevíte si rady s půdorysem? Rádi Vám jej připravíme již od 1 300 Kč.

Nezapomeňte napsat vše důležité, při výběru nemovitosti mohou rozhodovat zdánlivé maličkosti
Důkladně popsat prodávanou nemovitosti je nezbytné. Prodávající se však v popisu často zaměřují jen na technické parametry. Počítají s tím, že pokud kupujícího nemovitost zaujme, budou mu moci všechny podrobnosti říci na prohlídce. V aktuální situaci se vyplatí věnovat popisu bedlivou pozornost, osobní prohlídky jsou totiž rizikem.
Informace je vhodné rozdělit na technické a obecné. Technické jsou ty, které se týkají parametrů nemovitosti. Jde zejména o vlastnické vztahy, podlahové plochy, výměry pozemků, druhy vytápění, elektroinstalaci, kanalizaci, ale také např. typ vstupních dveří, druh střešní krytiny, materiál plotu a mnohé další. Mezi obecné informace patří především občanská vybavenost obce/městské části nebo infrastruktura. Kupujícího zajímá, jak daleko budou mít jeho děti do školy. Kde je nejbližší prodejna potravin a jakou má aktuální provozní dobu. Kudy se dostane do parku, k nejbližšímu sportovišti nebo na nádraží. Zejména ve větších městech je vhodné uvést údaje o možnostech parkování.
Profesionální textace inzerátů jen za 250 Kč.

Abychom vám co nejvíce zpříjemnili obsah a prohlížení stránek, používáme soubory cookies. Pomáháte nám tím stránky vylepšovat. Více informací